5 частих проблем зі зчепленням

Кожен автомобіліст знає, що зчеплення - це гарантія взаємодії двигуна в робочому режимі, і коробки трансмісії. Це сполучна ланка, яка повинна працювати без найменших збоїв. Якщо ж спостерігається неправильна робота, можете сміливо забути про якісні поїздках на автомобілі. У цій статті ми розглянемо найчастіші причини поломки вузла зчеплення.
 
Як працює зчеплення?
 
Всім відомо, що типів систем зчеплення є величезна безліч. Вони діляться по середовищі роботи, типу діяльності і кількості застосовуваних дисків. Ми розглянемо принципи роботи зчеплення на прикладі самого популярного типу - однодискового сухого фрикційного блоку. Коли водій тисне на педаль, він активує його роботу. При цьому переміщається привід вилки, який діє на вижимний підшипник, а він, у свою чергу, впливає на діафрагменну пружину. Її пелюстки вигинаються по відношенню до маховика, а зовнішній край дає свободу нажимному диску. Той віджимається при дії тангеціальних пружин, що відключає роботу коробки передач і силового агрегату. Коли водій прибирає ногу з педалі зчеплення, натискний диск впливає на ведений диск, відновлюючи роботу між маховиком і натискним диском через диафрагменной пружини. Під силою тертя відновлений контакт дозволяє передавати крутний зусилля від двигуна до трансмісійної коробці.
Найбільш часті порушення роботи та їх причини
Експерти виділяють п'ять головних симптомів, які служать сигналом про те, що в зчепленні спостерігаються збої.
 
1. Неповне вимикання
Супроводжується проблемами з перемиканням передач при русі на автомобілі, великим шумом і «хрестом» та виборі швидкості. Також збільшується вільний хід педалі. Як правило, такі проблеми свідчать про занадто великий знос шліців веденого диска або його пластин. Також таке може статися і при механічному пошкодженні, і при зносі диафрагменной пружини.
 
2. Неповне включення
При таких «пробуксовки» можна відчути запах горілих фрикційних дискових накладок. При цьому пропадає динаміка машини, збільшується споживання палива, а мотор працює в режимі перегріву. Причини такої проблеми можуть лежати в ослабленні диафрагменной пружини, пошкодження накладок диска зчеплення, його замасливание або знос маховика.
 
3. Ривки при роботі
Такі збої можуть виникати через механічне пошкодження пружинного частини, веденого диска, а також при заїдання маточини на шліцах первинного трансмісійного вала коробки. Часто ривки спостерігаються і при ослабленні опор кріплення мотора.
 
4. Вібрації
Поява вібрацій відбувається найчастіше через збільшеного зносу веденого диска. Часом причиною таких проблем стає порушення роботи диафрагменной пружини.
 
5. Шум при виключенні
Причиною такого збою завжди стає або деформація, або знос вичавного підшипника.